Man

Ivan Alonso Veas González

Líneas de Investigación


Educación

  •  Marketing, UNIVERSIDAD DE VALENCIA. España, 2023
  •  Master en Marketing Digital y Comercio Electrónico, UNIVERSIDAD INTERNACIONAL DE LA RIOJA. Chile, 2020
  •  Magíster en Dirección Comercial y Marketing, UNIVERSIDAD DE VIÑA DEL MAR. España, 2023
  •  Magíster en Administración, UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE. Chile, 2015
  •  Ingeniero Comercial , PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2010

Experiencia Académica

  •   Profesor Asistente Full Time

    UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE

    Economía y Administración

    Antofagasta, Chile

    2013 - A la fecha


 

Article (18)

Advertising and Eco-Labels as Influencers of Eco-Consumer Attitudes and Awareness-Case Study of Ecuador
Analysis of the Factors Influencing the Intention to Share Information: Word-of-Mouth About Fast-Food Restaurants
Exploring the moderating effect of brand image on the relationship between customer satisfaction and repurchase intentions in the fast-food industry
Influential factors in the consumption of organic products: The case of Ecuadorian and Peruvian millennials
Purchase Intention of Healthy Foods: The Determinant Role of Brand Image in the Market of a Developing Country
Speculative computing for AAFM solutions in large-scale product configurations
Unveiling Millennials' Perceptions of Organic Products: A Grounded Theory Analysis in Ecuador and Peru
Analysis of trends that turn an entrepreneurship idea into a family business: an article in perspective
Influencers who most engage on Instagram. The effect of their expertise, taste leadership and opinion leadership on their followers' behavioural intentions
Positive effects of green practices on the consumers' satisfaction, loyalty, word-of-mouth, and willingness to pay
Reviewing Automated Analysis of Feature Model Solutions for the Product Configuration
Social Media Marketing as a Segmentation Tool
Developing Computing Competencies Without Restrictions
Engagement on Twitter, a Closer Look from the Consumer Electronics Industry
Spiritual Experience and Parishioners Satisfaction in the Online Eucharist: A Latin American Case Study
El rol de la inteligencia emocional y del conflicto trabajo-familia en la satisfacción laboral, el desempeño percibido y la intención de abandono de los docentes
Razones para co-destruir en plataformas hoteleras usando boca a boca electrónico (e-WOM) negativo
Determinantes del Marketing Boca a Boca en el Contexto Universitario: El Rol de la Satisfacción y la Lealtad de los Estudiantes
1
Aurora Sanchez

Profesor Asociado

Administración

UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE

Antofagasta, Chile

1
Nicolas Barriga

Profesor Asistente/Director de Departamento

Departamento de Visualización Interactiva y Realidad Virtual

Universidad de Talca

Talca, Chile

2
Claudia Pezoa

Profesor Auxiliar

Facultad

Universidad San Sebastián

valdivia , Chile

2
Vannessa Duarte

Académico

Universidad Católica del Norte

Coquimbo, Chile

4
Cristian Vidal

Profesor

Departamento de Visualización Interactiva y Realidad Virtual

Universidad de Talca

Talca, Chile

2
Jorge Serrano

Profesor asistente

Administración

Universidad Católica del Norte

Antofagasta, Chile

1
Rodrigo Gallardo

Profesor Asociado

Departamento de Tecnologías de Gestión

Universidad de Santiago de Chile

Santiago, Chile